برای شما لبخندی منحصر به فرد می سازیم | We make a unique smile for

ساعت کاری

همه روزه از ساعت 11 الی 20

026-34296247

با ما تماس بگیرید

026-34298996

با ما تماس بگیرید

کرج خیابان شهید بهشتی

نبش کسری برج نگین البرز طبقه6 واحد7

هزینه و قیمت ایمپلنت دندان در کرج چقدر است؟|سال 1402

فهرست مطالب

عوامل مختلفی می‌توانند به دندان‌های شما آسیب وارد کنند. آسیب واردشده به دندان‌های شما به شکل‌های مختلفی اعم از تغییر در نحوه صحبت‌کردن، از دست دادن سریع استخوان، تغییر در فرم فک و صورت و نیز تغییر در الگوی جویدن غذا بروز می‌کند. در این هنگام برای برطرف کردن عوارض ناشی از این آسیب‌ها، جایگزینی دندان از دست‌رفته با ایمپلنت دندان توصیه می‌شود. این روش به شکل قابل توجهی موجب افزایش کیفیت زندگی و سلامت دندان‌‌های شما خواهد شد.

سوال مهمی که ممکن است برای شما مطرح باشد این است که هزینه انجام ایمپلنت چقدر است؟ در این مطلب هزینه و قیمت ایمپلنت دندان در کرج را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا علاوه بر آشنایی با این روش درمانی، هزینه‌ها و عوامل تاثیرگذار بر قیمت نهایی ایمپلنت را دانسته و با اطمینان خاطر برای انجام این کار اقدام کنید.

ایمپلنت دندان چگونه انجام می‌شود؟

زمانی که به تشخیص دندانپزشک نیاز به کاشت ایمپلنت داشته باشید به این معناست که ریشه دندان شما با پایه‌هایی فلزی، که در اصطلاح پُست نام دارد، جایگزین می‌شود. ایمپلنت دندان یک پیچ فلزی است که به جای ریشه دندان از دست‌رفته جایگذاری شده و عملکرد و ظاهری شبیه به دندان واقعی دارد. ایمپلنت دندان در محل استخوان فک، جایی که ریشه دندان در آن قرار دارد وصل می‌شود و در طول زمان با رشد استخوان در جای خود محکم نگه داشته می‌شود. جنس پایه ایمپلنت‌ها معمولا از تیتانیوم است.

نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که همه‌ی افراد نمی‌توانند ایمپلنت دندان انجام دهند و تشخیص دندانپزشک برای انتخاب این روش درمانی حائز اهمیت است. داشتن استخوان فک سالم، سلامت عمومی بیمار، داشتن استخوان کافی برای نگه داشتن ایمپلنت، داروهای مورد استفاده بیمار و همچنین داشتن لثه‌های سالم از جمله مواردی است که برای کاشت ایمپلنت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مراحل کاشت ایمپلنت دندان

برای دانستن اینکه قیمت ایمپلنت دندان در کرج چقدر خواهد بود لازم است مراحل کاشت ایمپلنت را بدانید و پس از اینکه دندانپزشک به خوبی وضعیت سلامت شما بررسی کرد و کاشت ایمپلنت را برای شما مناسب دید باید برای انجام جراحی آماده شوید.

پس از مشورت با پزشک و انتخاب روش بی‌حسی در طول جراحی، پایه تیتانیومی ایمپلنت را باید در حفره دندان از دست‌رفته جایگذاری نمود. برای این کار، جراح ابتدا برشی در لثه ایجاد می‌کند تا به استخوان فک دسترسی پیدا کند. در محل استخوان سوراخی ایجاد می‌کند تا پایه فلزی را در آن جای دهد. پس از قرار دادن پایه ایمپلنت، به طور متوسط به چند هفته تا چند ماه زمان نیاز است تا استخوان در اطراف پایه فلزی رشد کرده و بهبود یابد.

پس از اینکه پایه ایمپلنت به خوبی در استخوان فک جای گرفت، باید یک نیمپایه، یا به اصطلاح اباتمنت، به عنوان تکیه‌گاه به آن وصل شود. برای انجام این مرحله ابتدا بی‌حسی موضعی ایجاد و لثه مجددا باز شده تا ایمپلنت نمایان شود. سپس دندانپزشک این نیمپایه را به آن متصل کرده و بافت لثه در اطراف آن را می‌بندد.

پس از اینکه روند بهبودی بافت لثه به خوبی طی شد، دندانپزشک برای نصب تاج دندان اقدام می‌کند. برای انجام این مرحله باید استخوان فک به اندازه کافی قوی بوده تا توانایی نگهداری دندان جدید را داشته باشد. دندان جایگزین از لحاظ رنگ و ظاهر با دندان‌های طبیعی شما مطابقت دارد و عملکردی همانند دیگر دندان‌هایتان خواهد داشت. با رعایت بهداشت دهان و دندان نیز می‌توان ماندگاری ایمپلنت را افزایش داد.

هزینه و قیمت ایمپلنت دندان در کرج

عوامل تاثیرگذار در قیمت ایمپلنت دندان در کرج

این مسئله کاملا طبیعی است که برای کاشت ایمپلنت نگران هزینه‌های این روش درمانی باشید. این روش دارای هزینه بالاتری نسبت به روش‌های دیگر است با این حال مدت ماندگاری بالاتری دارد. هزینه و قیمت ایمپلنت دندان در کرج با توجه به مارک ایمپلنت، لیفت سینوس، پیوند استخوان و نوع روکش تعیین می‌شود که در ادامه این مطلب خواهید خواند.

مارک ایمپلنت

بسته به اینکه ایمپلنت انتخابی شما محصول کدام کشور و متعلق به چه برندی باشد در قیمت آن تاثیرگذار است. امروزه کشورهای متعددی در دنیا به ساخت انواع ایمپلنت‌های دندان مشغول هستند و کیفیت محصولات تولیدی و فناوری به کار رفته در آن‌ها نقش با اهمیتی در تعیین قیمت نهایی دارد.

لیفت سینوس

جراحی لیفت سینوس ممکن است برای برخی افراد انجام شود تا کاشت ایمپلنت دندانی را آسان‌تر کند. در این جراحی غشای سینوس باید به سمت بالا کشیده شود تا فضای فک بالا افزایش یابد. اگر دندانپزشک تشخیص دهد که استخوان فک بالا فضا و ارتفاع کافی برای در بر گرفتن ایمپلنت را ندارد یا سینوس‌های شما خیلی نزدیک به فک قرار گرفته ممکن است برای شما جراحی لیفت سینوس انجام دهد.

پیوند استخوان

علاوه بر اینکه لازم است تا فضای کافی در فک شما برای کاشت ایمپلنت وجود داشته باشد، داشتن بافت استخوان کافی و قوی نیز ضروری است. با صلاحدید پزشک، از ناحیه دیگری از بدن استخوان گرفته یا از ماده‌‌ی خاص پیوند استخوان استفاده می‌‌شود. با انجام این مرحله، بافت استخوان برای دربرگرفتن و محافظت از پایه ایمپلنت آماده خواهد بود.

نوع روکش

مرحله آخر در فرآیند این درمان قرار دادن روکش یا تاج ایمپلنت است. روکش‌ها با توجه به نوع ماده تشکیل‌دهنده و همچنین بر اساس اینکه چگونه به نیمپایه متصل می‌شوند انواع مختلفی دارند. در ساخت برخی روکش‌ها از فلزاتی چون طلا استفاده می‌شود که قیمت‌های بالاتری دارند حال آنکه برخی دیگر از جنس چینی ذوب‌شده یا سرامیک هستند. نوع ماده به کار رفته در روکش در میزان استحکام و ماندگاری آن و نیز قیمت آن تاثیرگذار است.

قیمت کاشت پایه ایمپلنت دندان در کرج

هزینه و قیمت ایمپلنت دندان در کرج علاوه بر اینکه به ویژگی‌های کیفی ایمپلنت و نوع روکش آن بستگی دارد از عوامل دیگری نظیر مهارت و تجربه دندانپزشک، تجهیزات مورد استفاده و تعداد مراحل این فرآیند درمانی نیز تاثیرپذیر است که به طور متوسط از قیمت 8 تا 20 میلیون تومان برآورد می‌شود.

انواع پایه ایمپلنت دندان در کرج با توجه به کشور سازنده ایمپلنت

پایه ایمپلنت بسته به اینکه محصول کدام کشور باشد دارای طیفی از قیمت‌های مختلف است. این تفاوت قیمت ناشی از تکنولوژی به کار رفته در تولید ایمپلنت، نوع ماده تشکیل‌دهنده آن و نیز متاثر از وضعیت اقتصادی آن کشور است که در تعیین هزینه نهایی تولید ایمپلنت اثرگذار خواهد بود.

ایرانی

در کشور ایران برندهای مختلفی در زمینه تولید ایمپلنت دندان فعالیت می‌کنند. در صورتی که بودجه محدودی برای انجام این کار در نظر دارید و اگر شرایط درمانی خاصی که نیاز به ایمپلنت فوری و دیجیتال ندارید، پس از مشورت با پزشک خود می‌توانید ایمپلنت دندان ایرانی را به عنوان یک گزینه انتخابی در نظر داشته باشید. قیمت ایمپلنت دندان در کرج با توجه به استفاده از محصولات برند‌های ایرانی به طور متوسط از 8 میلیون تومان به بالا بسته به برند  و جنس روکش است.

کره‌ای

ایمپلنت‌های کره‌ای در مقایسه با ایمپلنت‌های اروپایی از قیمت کمتری برخودار هستند. عواملی مثل طول عمر بالا و کیفیت خوب و قیمت مناسب آن موجب شده تا این نوع از ایمپلنت‌ها نیز به عنوان گزینه‌های پیشنهادی برای کاشت ایمپلنت مطرح شوند. قیمت ایمپلنت دندان در کرج در صورت استفاده از برند‌های کره‌ای از 14 میلیون تومان به بالا بسته به برند  و جنس روکش خواهد بود.

سوئیسی

سوئیس از کشورهای پیشرو در زمینه تولید ایمپلنت‌هایی با کیفیت بالا است. ایمپلنت‌های سوئیسی به علت طیف گسترده قیمت و طول عمر و کیفیت بالا مطرح هستند که البته در قیمت‌های بالاتری نسبت به ایمپلنت‌های ایرانی و کره‌ای قرار دارند.قیمت ایمپلنت دندان در کرج در صورت استفاده از برند‌های  سوئیسی از 17 میلیون تومان به بالا بسته به برند  و جنس روکش خواهد بود.

قیمت روکش ایمپلنت دندان در کرج

استفاده از روکش مناسب به عنوان مرحله نهایی در درمان دندان حائز اهمیت است. قیمت روکش ایمپلنت دندان در کرج با توجه به جنس ماده تشکیل‌دهنده متفاوت است. توصیه می‌شود که انجام روکش دندان را به همان دندانپزشکی که کاشت ایمپلنت را نزد او انجام داده‌اید بسپارید.

انواع روکش ایمپلنت دندان

پس از اینکه ایمپلنت در محل دندان از دست‌رفته کاشته شد نوبت به قرار دادن روکش آن است. با قرار گرفتن روکش علاوه بر اینکه جویدن و تکلم فرد بهبود می‌یابد، ظاهر زیبای دندان نیز بازیابی می‌شود. روکش دندان به علت قرار گرفتن در معرض نوشیدنی‌ها و خوراکی‌ها باید از کیفیت مناسب و طول عمر بالایی برخوردار باشد.

زیرکونیا

روکش ساخته‌شده از زیرکونیا به علت استحکام آن و عدم تغییر رنگ یکی از روکش‌های گران‌قیمت محسوب می‌شود. روکش‌هایی از این جنس زیست‌سازگاری بالایی داشته و به علت اینکه ترکیباتی عاری از فلز هستند از تیرگی اطراف لثه در محل اتصال جلوگیری می‌کنند.

چینی pfm

این نوع روکش به علت داشتن لایه بیرونی چینی دارای ظاهری دلپذیر بوده و با  برخورداری از لایه فلزی داخلی، استحکام مناسبی برای عمل جویدن فراهم می‌کند.

سرامیک

روکش‌های سرامیکی به علت مطابقت بیشتری که از نظر ظاهر با دندان‌های طبیعی دارند از محبوب‌ترین انواع روکش‌ها محسوب می‌شوند. برای انتخاب روکش‌های سرامیکی علاوه بر لحاظ معیار زیبایی باید مواردی همچون مقاومت روکش در برابر شکست و سایش را نیز در نظر گرفت.

قیمت ایمپلنت دندان در کرج

استفاده از روش درمانی مناسب برای برطرف کردن آسیب‌های وارد شده به دندان موضوع مهمی است. یکی از این روش‌ها بهره‌گیری از ایمپلنت‌های دندانی است. برای آگاهی از این مطلب که قیمت ایمپلنت دندان در کرج چه مقدار است باید با راهنمایی پزشک مناسب‌ترین ایمپلنت را انتخاب کنید. تعداد ایمپلنت‌های مورد نیاز، جنس ایمپلنت، نوع روکش آن و کشور سازنده ایمپلنت در مشخص کردن هزینه نهایی باید مورد بررسی قرار گیرد.