برای شما لبخندی منحصر به فرد می سازیم | We make a unique smile for

ساعت کاری

همه روزه از ساعت 11 الی 20

026-34296247

با ما تماس بگیرید

026-34298996

با ما تماس بگیرید

کرج خیابان شهید بهشتی

نبش کسری برج نگین البرز طبقه6 واحد7

دندانپزشکی دیجیتال در کرج

دندانپزشکی دیجیتال در کرج

در این نوشته می‌خوانید:

دندانپزشکی دیجیتال یک اصطلاح گسترده است که هر فناوری دندانپزشکی را در بر می گیرد که شامل استفاده از اجزای کامپیوتری مانند دستگاه های سخت افزاری و راه حل های نرم افزاری می شود. هدف این است که متخصصان دندانپزشکی را قادر به ارائه درمان با کمک ابزارهای کامپیوتری کنند.

امکانات جدیدی مانند اسکن دیجیتال در دندانپزشکی به دندانپزشکان این امکان را می‌دهد که به عنوان مثال بدون استفاده از ابزارهای مکانیکی قالب‌گیری کنند، تشخیص دهند یا برای درمان برنامه‌ریزی کنند.

راه حل های دیجیتال دندانپزشکی برای دندانپزشکان و لابراتوار های دندانپزشکی  مانند اسکنر قالب و نرم افزار طراحی به طور قابل توجهی روند ایجاد محصولات دندانی را سرعت می بخشد و میزان کار با دیت را کاهش می دهد.

تاریخچه دندانپزشکی دیجیتال

برای اولین بار زمانی که دندانپزشک فرانسوی دکتر فرانسوا دورت اصول CAD/CAM (طراحی به کمک کامپیوتر/تولید به کمک کامپیوتر) را برای قالب گیری دندانی به کار برد.  این در امر سال 1984 اتفاق افتاد-  تقریباً 40 سال پیش! از آن روز، متخصصان دندانپزشکی از بسیاری از کشورهای جهان راه حل های دیجیتال دندانپزشکی زیادی را برای بهینه سازی روند درمان دندان اختراع و ثبت کرده اند.

با این حال، همانطور که مشخص شد، پذیرش این فناوری دیجیتال توسط دندانپزشکان زمان خود را می‌گیرد – تحقیقات بازار ما نشان می‌دهد که امروزه حدود 85 درصد از کلینیک‌های دندانپزشکی در سطح جهان هنوز به روش معمولی قالب گیری را انجام می دهند.

طراحی و تولید در دندانپزشکی دیجیتال

فن آوری طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) و ساخت با کمک کامپیوتر (CAM) به راه حل های نرم افزاری مورد استفاده برای دندانپزشکی و همچنین در زمینه های دیگر مانند خودرو اشاره دارد.

اگرچه از نظر فنی، CAD/CAM به مراحل طراحی و ساخت اطلاق می شود، اما در مکالمه روزمره، فرآیند CAD/CAM همه چیز را از اسکن داخل دهانی، ایجاد طرح دیجیتال دندانپزشکی، فرز یا چاپ آن و اجرای آن در دهان را پوشش می دهد. 

این فرآیند می تواند به سرعت 40 دقیقه باشد و به عنوان مثال می تواند درمان تک ویزیت را باعث شود. تحقیقات نشان می‌دهد که راه‌حل‌های CAD/CAM مانند اسکن و استفاده از نرم‌افزار طراحی دندان می‌تواند درمان را دقیق‌تر، سریع‌تر، ارزان‌تر کرده و بار بیمار را کاهش دهد.

این نرم افزار دندانپزشکی ممکن است توسط پزشکان، متخصصان و تکنسین های آزمایشگاهی برای ساختن ترمیم ها یا پروتزها (به عنوان مثال دندان مصنوعی یا پل، اینله ، روکش، و غیره)، ایجاد طرح های دندانی، و کار بر روی موارد برنامه ریزی درمان دندان استفاده شود.

این راه حل ها به برنامه ریزی، طراحی و ساخت به گونه ای کمک می کند که سریع، قابل پیش بینی و ارزیابی برای بیمار آسان باشد. کار انجام شده در نرم افزار CAD/CAM بر اساس یک اسکن داخل دهانی یا برداشتی انجام می شود – با این نرم افزار به اکثر کارهای طراحی کمک می کند.

حیطه فعالیت دندانپزشکی دیجیتال

به طور کلی از دندانپزشکی برای امور ذیل استفاده می شود:

  • روکش لمینت (کاربردهای چینی برگ، لمینیت لنزهای تماسی)
  • ایمپلنت دندان و تاج های زیرکونیومی
  • درمان پر کردن پرسلن از آنجایی که راه حل ایده آل را در مدت زمان کوتاه ارائه می دهد.
  • طراحی لبخند و چینی های زیبایی
  • درمان هایی که شامل دندان شکسته و ترک خورده است
  • درمان هایی که شامل پر کردن شکاف ها، بازگرداندن تغییر شکل دندان ها می شود
  • عملیات پر کردن کامپوزیت

مزایای دندانپزشکی دیجیتال چیست؟

مدت زمان حضور بیمار در کلینیک و تعداد جلسات کاهش می یابد. این اجازه می دهد تا تولید در مدت زمان کوتاهی انجام شود.
بسیار بعید است که خطاهای فنی در فرآیند درمان به کمک رایانه رخ دهد و مورد توجه قرار نگیرد.
از آنجایی که فناوری CAD/CAM تضمین می‌کند که مواد مورد استفاده در شرایط دقیق، بدون خطا و استاندارد تولید می‌شوند، نتیجه بادوام و زیباتر است.
ذخیره سازی داده ها در یک محیط دیجیتال مزایای بزرگی را فراهم می کند، از جمله اجازه می دهد همان بازیابی به سرعت پس از سال ها انجام شود، ویژگی های زیبایی شناختی و عملکردی آن تکرار می شود، و در صورت لزوم با در نظر گرفتن نمونه قدیمی به عنوان مرجع، امکان ترتیبات جدید را فراهم می کند.
گردش کار ارائه شده با استفاده از CAD/CAM اجازه می دهد تا گزینه های طراحی جایگزین بسیاری را امتحان کنید که در طول یک کار معمولی با مطالعات آزمایشگاهی آنالوگ کلاسیک قابل انجام نیستند.

دندانپزشکی دیجیتال در کرج

اگربه دنبال درمان های نوین و بدون نقص هستید به شما توصبه می کنیم دندانپزشکی دیجیتال  در کرج  را با ما تجربه نمایید.

دکتر محمدقاسمی متخصص دندانپزشکی زیبایی با تجربه های موفق بسیار به ارائه خدمات دندانپزشکی دیجیتال در کرج  با استفاده از متد روز اروپا و آمریکا می پردازند.