برای شما لبخندی منحصر به فرد می سازیم | We make a unique smile for

ساعت کاری

همه روزه از ساعت 11 الی 20

026-34296247

با ما تماس بگیرید

026-34298996

با ما تماس بگیرید

کرج خیابان شهید بهشتی

نبش کسری برج نگین البرز طبقه6 واحد7

دندانپزشکی تحت بیهوشی

دندانپزشکی تحت بیهوشی

در این نوشته می‌خوانید:

بیهوشی عمومی در دندانپزشک امکان انجام درمان های گسترده دندانپزشکی را در زمانی که بیمار در خواب عمیق است، ممکن می سازد. بیمارانی که نیاز به ترمیم دندانی اساسی دارند و به خصوص افراد ترس و اضطراب می توانند از بیهوشی عمومی بهره مند شوند.

قبل از تصمیم گیری، یادگیری و اطلاع از بیهوشی عمومی بسیار مهم است.

در این مقاله می خواهیم شما را با تمام جوانب این موضوع آشنا کنیم. این به شما کمک می کند بفهمید که آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر.
بیهوشی عمومی در دندانپزشکی – به طور خلاصه توضیح داده شده است

دندانپزشکی تحت بیهوشی عمومی (یا بیهوشی عمومی) یک خواب عمیق است که به طور مصنوعی ایجاد می شود، که به حذف کامل آگاهی از جراحی و درد دندان کمک می کند.
بیمار به هیچ وجه از این عمل آگاهی ندارد و پس از آن هیچ خاطره ای از آن ندارد.
با تجویز داروهای بیهوشی مختلف، بیمار به حالت خواب مانند می رود. آنها به صورت داخل وریدی، از طریق IV در ورید تجویز می شوند.

انواع دیگر بیهوشی

علاوه بر بیهوشی عمومی، انواع دیگری از بیهوشی در دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد که اگر قصد دارید تحت بیهوشی عمومی قرار بگیرید یا نه، باید در مورد آنها بدانید.

بی حسی موضعی

بی حسی موضعی یک بی حسی موضعی کلاسیک است که توسط دندانپزشکان استفاده می شود. فقط ناحیه ای که باید درمان شود بیهوش می شود. بیمار کاملاً بیدار و پاسخگو است، اما در آن ناحیه خاص دردی احساس نمی کند.

اکسید نیتروژن

نوعی آرامبخش که در آن اکسیژن و اکسید نیتروژن (ترکیب نیتروژن-اکسیژن) از طریق ماسک بینی استنشاق می شود. اکسید نیتروژن احساس درد را کاهش می دهد و اثر ضد اضطراب و آرام بخش دارد. بیماران در تمام مدت در حالت آماده باش و پاسخگو هستند. گاز خنده یک عیب بزرگ دارد، به همین دلیل است که ما از این نوع بیهوشی استفاده نمی کنیم. ویتامین B12 بدن را تخلیه می کند و منجر به کمبود ویتامین B12 می شود.

خواب گرگ و میش

در هنگام خواب گرگ و میش (یا آرامبخشی آگاهانه)، بیمار مسکن ها و آرامبخش های قوی دریافت می کند. آنها به صورت قرص یا داخل وریدی، معمولاً از طریق ورید بازو تجویز می شوند. داروهای تجویز شده پس از 10-15 ثانیه شروع به اثر می کنند. بیمار آرام می شود، خواب آلود می شود و حافظه موقتی از دست می دهد. برخلاف بیهوشی عمومی، تنفس مستقل حفظ می شود و ممکن است نیازی به تهویه نباشد.

چه زمانی از بیهوشی در دندانپزشکی استفاده می شود؟

برای بیماران مختلف، انجام ترمیم های دندانی تحت بیهوشی عمومی بسیار مفید است. معمولاً بیماران از قبل خودشان تصمیم می گیرند و می دانند که برای درمان/جراحی دندان خود بیهوشی عمومی می خواهند.

بیماران مبتلا به ترس از دندان

بیمارانی که در گذشته تجربه‌های آسیب‌زا در دندانپزشکی داشته‌اند، از مراجعه به دندانپزشک دچار ترس می‌شوند که اصطلاحاً به آن دنتوفوبیا می‌گویند. این ترس می تواند آنقدر قوی باشد که حتی فکر صندلی دندانپزشکی، صدای سوراخ کردن یا بوی عمل می تواند باعث استرس و وحشت شود. ترس از دندان شایع ترین دلیل درمان دندان تحت بیهوشی عمومی است.

رفلکس شدید تهوع

رفلکس گگ می تواند در برخی موارد آنقدر شدید باشد که همه استراتژی ها ناموفق بوده و درمان دندان امکان پذیر نباشد. بیهوشی عمومی اغلب آخرین راه حل برای بیماران با رفلکس گگ شدید است.

ترمیم های عمده دندان

بیهوشی عمومی به ویژه برای درمان‌ها/جراحی‌های بزرگ که می‌توانند تا چند ساعت طول بکشند توصیه می‌شود. این روش ها شامل کشیدن دندان عقل، کاشت ایمپلنت دندان و به طور کلی ترمیم طولانی مدت است.

مراقبت بعد از بیهوشی دندانپزشکی

مراقبت بعد از بیهوشی دندانپزشکی یه شما کمک می کنند تا عوارض و اثرات نا مطلوب احتمالی بیهوشی را رفع و یا کاهش دهید.