برای شما لبخندی منحصر به فرد می سازیم | We make a unique smile for

ساعت کاری

همه روزه از ساعت 11 الی 20

026-34296247

با ما تماس بگیرید

026-34298996

با ما تماس بگیرید

کرج خیابان شهید بهشتی

نبش کسری برج نگین البرز طبقه6 واحد7

مراقبت های بعد از لمینت دندان

مراقبت های بعد از لمینت دندان

فهرست مطالب

مراقبت های بعد از لمینت دندان یک روش کلی برای حفظ و دوام لمینت های دندانی شما می باشند که به زیباتر ماندن لمینت های شما کمک شایانی می کنند.

لمینت دندان راه‌حلی عالی برای افرادی است که می‌خواهند عیب‌های دندانی را سریع و موثر برطرف کنند و آرزوی لبخندی ایده‌آل دارند. لمینت ها در واقع روکش هایی به نازکی پوسته هستند و از موادی شبیه دندان شما ساخته شده اند.

آنها ماندگاری بالایی دارند و در صورت رعایت بهداشت دهان و دندان و مراقبت دقیق از آنها می توانند تا ده سال نیز دوام بیاورند. لمینت یک روش دندانپزشکی است که بیشتر توسط بیمارانی با دندان های نامنظم، نامرتب یا کج انتخاب می شود. درمان کم تهاجمی است اما هزینه به نسیت زیادی دارد. با این حال، این سرمایه گذاری  ارزش  ارزش نتیجه نهایی را دارد.

مراقبت های بعد از لمینت دندان

6 نکته برای مراقبت های بعد از لمینت دندان:

 

1. بهداشت دهان و دندان را روزانه رعایت کنید

اگر از قبل یک روال بهداشتی محکم دارید، احتمالاً نیازی به تغییر آن برای مراقبت از روکش های خود نخواهید داشت. فقط باید مسواک بزنید، شستشو دهید و بشویید:

مسواک:

برای مسواک زدن حداقل دو بار در روز از خمیر دندان غیر ساینده و مسواک دستی یا برقی استفاده کنید. در حالت ایده آل، شما باید بعد از هر وعده غذایی مسواک بزنید.

نخ دندان:

حداقل یک بار در روز نخ دندان بکشید تا ذرات گیر کرده بین دندان ها را از بین ببرید و از سلامت دندان ها، روکش ها و لثه های خود محافظت کنید. بهتر است بعد از هر وعده غذایی از نخ دندان استفاده کنید.

شست و شو:

یک یا دو بار در روز مقداری دهانشویه ضد عفونی کننده را در اطراف دهان خود بمالید تا آن را بشویید. یک دهانشویه بدون الکل انتخاب کنید، زیرا قرار گرفتن بیش از حد در معرض الکل می تواند عامل باندینگی که روکش ها را روی دندان های شما نگه می دارد، نرم کند. اگرچه این نرم شدن باعث از بین رفتن روکش ها نمی شود، اما ممکن است آن ها را در برابر لکه شدن و خراب شدن آسیب پذیرتر کند.

2. از دندان قروچه اجتناب کنید

دندان قروچه تمایل به دندان قروچه یا فشردن دندان ها در هنگام خواب است و این خبر بدی برای روکش ها است زیرا استرس زیادی به آنها وارد می کند. صادقانه بگویم، برای دندان ها و مفاصل فک شما نیز مضر است، بنابراین اگر شک دارید که دندان قروچه می کنید، در اسرع وقت با دندانپزشک خود صحبت کنید. دندانپزشک شما می تواند شما را برای بایت گارد شبانه قرار دهد که گاهی اوقات به آن محافظ اکلوزال نیز می گویند. استفاده از این دستگاه در هنگام خواب هم از روکش های جدید و هم از دندان های طبیعی شما محافظت می کند.

3. عاقلانه بجوید

روکش ها کاملا بادوام هستند، اما می توانند تراشه کنند و بشکنند. در حالی که غذاهای معمولی نباید مشکلی ایجاد کنند، بهتر است از جویدن مواد بیش از حد سفت مانند خودکار، ناخن، یخ و استخوان خودداری کنید.

4. از لبخند خود محافظت کنید

فعالیت بدنی بخش مهمی از یک سبک زندگی سالم است، اما شرکت در بسکتبال، فوتبال، کشتی، و سایر ورزش های تماسی می تواند سلامت لبخند جدید شما را به خطر بیندازد. برای محافظت از روکش ها و دندان های طبیعی خود در برابر آسیب های احتمالی، از یک محافظ دهانی استفاده کنید.

5. مراقب لکه ها باشید

مانند دندان‌های طبیعی، لمینت های دندان نیز می‌توانند لکه‌دار شوند، بنابراین بهتر است غذاهایی را که باعث تغییر رنگ می‌شوند، محدود کنید، مانند قهوه، شراب قرمز، نوشابه‌های تیره، چای، سس سویا و انواع توت‌ها. سیگار کشیدن منبع دیگری از لکه ها است، بنابراین اگر سیگار می کشید، توصیه می شود آن را ترک کنید. نه تنها سلامت کلی شما را بهبود می بخشد، بلکه به سفید و روشن ماندن روکش های شما نیز کمک می کند.

6. به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید

معاینات روتین دندان برای افرادی که خواهان دندان های سالم هستند ضروری است. مراجعه به دندانپزشک تقریباً هر شش ماه یکبار به محافظت از دندان‌ها و روکش‌هایتان کمک می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که هر گونه مشکل بالقوه به سرعت شناسایی شده و قبل از تبدیل شدن به یک مشکل بزرگ برطرف می‌شود. علاوه بر این، دندانپزشک یا متخصص بهداشت دندان شما از تجهیزات حرفه ای برای صیقل دادن روکش ها و حفظ درخشش سفید مرواریدی آنها استفاده می کند.

_____

لمینت های دندان با پوشاندن هرگونه نقص، به شما امکان می‌دهند به سرعت و به طور موثر لبخند خود را بهبود بخشند. اگر سؤالات بیشتری در مورد نحوه مراقبت لمینت های دندان دارید یا می خواهید گزینه های دندانپزشکی زیبایی خود را بیشتر بررسی کنید،  همین امروز با مطب دکتر محمد قاسمی دندانپزشک زیبایی در کرج  تماس بگیرید.