نبش کسری برج ولیعهدی طبقه 4

مراقبت های بعد از عصب کشی

در این نوشته می‌خوانید:

پس از عمل، متخصص اندودنتیست شما را با دستورالعمل هایی برای مدیریت درد و نحوه مراقبت از دندان در حین بهبودی پس از درمان و تا زمان ویزیت بعدی به خانه می فرستد. پیروی از دستورالعمل‌های مراقبت به‌ویژه در صورتی که پرکننده یا تاج موقتی در جای خود باشد، مهم است.

از آنجایی که داروهایی که برای بی‌حس کردن دهان شما در حین عمل استفاده می‌شوند از بین می‌روند، ممکن است برای چند روز احساس حساسیت در ناحیه داشته باشید زیرا همه چیز بهبود می‌یابد و مقداری درد خفیف در فک‌تان به دلیل باز نگه داشتن دهان برای مدت طولانی در طول عمل. این علائم موقت معمولاً به داروهای بدون نسخه به خوبی پاسخ می دهند، اما پزشک ممکن است داروهای قوی تر و مخدر را نیز تجویز کند. مهم است که دستورالعمل‌های داروها را به دقت دنبال کنید و اینکه مواد مخدر می‌تواند شما را خواب‌آلود کند، بنابراین باید در مصرف آنها و رانندگی با ماشین یا کار با ماشین‌های خطرناک احتیاط کنید.

اگرچه ممکن است برای مدتی احساس کمی متفاوت از دندان درمان شده خود نسبت به سایر دندان های خود داشته باشید، در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر باید فوراً با متخصص ریشه خود تماس بگیرید:

درد یا فشار شدید که بیش از چند روز طول بکشد
تورم قابل مشاهده در داخل یا خارج دهان شما
واکنش آلرژیک به دارو (بثورات پوستی، کهیر یا خارش)
گاز شما ناهموار به نظر می رسد
تاج یا پرکننده موقت، اگر در جای خود قرار داده شده باشد، بیرون می‌آید (از دست دادن یک لایه نازک طبیعی است)
علائمی که قبل از بازگشت درمان تجربه کرده اید

پس از روت کانال، مراقبت ویژه از دندان آسیب دیده برای چند هفته یا تا زمانی که دندان شما به طور کامل توسط اندودنتیست یا دندانپزشک شما توصیه می کند، بسیار مهم است.

مسواک و نخ دندان

می توانید طبق معمول مسواک بزنید و نخ دندان بکشید، اما مطمئن شوید که در اطراف ناحیه تحت درمان به آرامی عمل کنید. از جویدن غذاهای سفت یا استفاده از دندان درمان شده برای گاز گرفتن شدید تا زمانی که توسط اندودنتیست یا دندانپزشک خود را پاک نکرده اید، خودداری کنید.

باید ها و نباید ها

در ساعت اول نباید بجوید، مایعات سرد یا گرم بنوشید و سیگار نکشید. علاوه بر این، سیگار کشیدن می تواند در روند بهبودی اختلال ایجاد کند و باید از آن اجتناب شود.

پس از اتمام کانال ریشه و هر قرار ملاقات بعدی، باید برای ترمیم کامل دندان به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا تاج نهایی را انجام دهید. مهم است که به محض اینکه متخصص اندودنتیست شما کار روی دندان شما را انجام داد، این قرار را بگیرید. دندانی که به درستی درمان و ترمیم شده باشد می تواند به اندازه دندان های طبیعی شما دوام بیاورد.

با مسواک زدن، نخ دندان کشیدن، معاینات منظم و تمیز کردن از دندان های خود مراقبت کنید و در صورت بروز درد یا تورم در آینده حتماً به دندانپزشک و/یا متخصص ریشه مراجعه کنید. این امکان وجود دارد که دندانی که به درستی درمان شده است، حتی سال ها پس از اولین پروسیجر دوباره نیاز به درمان داشته باشد، اما اغلب زمانی که این اتفاق می افتد، دندان را می توان نجات داد.