برای شما لبخندی منحصر به فرد می سازیم | We make a unique smile for

ساعت کاری

همه روزه از ساعت 11 الی 20

026-34293881

با ما تماس بگیرید

026-34293884

با ما تماس بگیرید

کرج خیابان شهید بهشتی

نبش کسری برج ولیعهدی طبقه 4

دندانپزشکی ترمیمی و بازسازی دندان

با لبخند زیبا پیر شوید

دندانپزشکی ترمیمی بر ترمیم یا جایگزینی دندان های آسیب دیده یا از دست رفته تمرکز دارد. این روش ها به بهبود سلامت و عملکرد دهان و دندان کمک می کند. ترمیم های رایج دندان شامل تاج، بریج و ایمپلنت است.

دندانپزشکی ترمیمی چیست؟

دندانپزشکی ترمیمی بر ترمیم یا جایگزینی دندان ها تمرکز دارد. هدف اصلی دندانپزشکی ترمیمی بهبود سلامت دهان و عملکرد جویدن است.

دندانپزشکان عمومی – که گاهی اوقات دندانپزشکان خانواده نامیده می شوند – دندانپزشکی ترمیمی را انجام می دهند. نمونه هایی از روش های ترمیمی دندان عبارتند از تاج، بریج، ایمپلنت و دندان مصنوعی.

دندانپزشکی ترمیمی

چه کسانی به دندانپزشکی ترمیمی نیاز دارند؟

 

در صورت داشتن موارد زیر ممکن است به دندانپزشکی ترمیمی نیاز داشته باشید:

حفره / پوسیدگی دندان.
دندان های آسیب دیده یا شکسته.
دندان های از دست رفته

تفاوت بین دندانپزشکی ترمیمی و دندانپزشکی زیبایی چیست؟

دندانپزشکی ترمیمی بر بهبود سلامت و عملکرد دهان و دندان تمرکز دارد. دندانپزشکی زیبایی بر بهبود ظاهر لبخند شما تمرکز دارد.

چرا دندانپزشکی ترمیمی مهم است؟

دندانپزشکی ترمیمی بهترین شانس را برای سلامت دهان و دندان طولانی مدت به شما می دهد. دندانپزشک شما می تواند با اصلاح دندان های آسیب دیده یا پوسیده به بازگرداندن لبخند شما به عملکرد کامل کمک کند. این توانایی شما را برای خوردن، صحبت کردن و جویدن بهبود می بخشد.

 

انواع ترمیم دندان چیست؟

بسته به نیازهای منحصر به فرد سلامت دهان و دندان شما، انواع مختلفی از ترمیم دندان وجود دارد:

پر کردن:

وقتی باکتری مینای دندان شما را می خورد و سوراخ ایجاد می کند، به آن حفره می گویند. حفره های کوچکتر معمولا با پرکردن دندان ترمیم می شوند.

در طی این روش، دندانپزشک بخش پوسیده دندان شما را برمی دارد، سپس سوراخ را با یک ماده کامپوزیت همرنگ دندان پر می کند. این کار پیشرفت پوسیدگی دندان را متوقف می کند و خطر آسیب بیشتر را کاهش می دهد.

 

روکش ها:

دندانپزشکان از روکش های دندانی برای ترمیم حفره های بزرگ یا ترمیم دندان های شکسته استفاده می کنند. روکش روی کل دندان شما قرار می گیرد.

برای قرار دادن روکش، دندانپزشک شما باید مقداری از مینای طبیعی دندان شما را جدا کند. بنابراین، آنها دندان شما را تغییر می دهند (بخشی از دندان شما را می تراشند)، سپس یک روکش روی آن قرار می دهند.

 

اینله و آنله

گاهی اوقات یک حفره برای پر کردن خیلی بزرگ است، اما برای تاج بسیار کوچک است. در مواردی مانند این، دندانپزشک شما ممکن است اینله یا آنله را توصیه کند. این ترمیم های سفارشی مانند قطعات پازل در ساختار دندان طبیعی شما قرار می گیرند. دندانپزشک شما آنها را به طور دائم در جای خود می چسباند.

اینله و آنله شبیه هم هستند. در حالی که اینله ناحیه بین کاسپ دندان شما را پر می کند، انله حداقل یک کاسپ را نیز پوشش می دهد.


درمان کانال ریشه

گاهی اوقات یک حفره یا ترک به اندازه کافی در دندان شما فرو می رود که به پالپ می رسد. اگر باکتری وارد پالپ دندان شما شود، می تواند باعث عفونت دردناک شود. در این موارد درمان ریشه ضروری است.

در طول این روش، دندانپزشک شما پالپ بیمار، از جمله اعصاب کوچک و عروق خونی داخل دندان شما را برمی دارد. سپس سطوح داخلی دندان شما را کاملا تمیز و ضد عفونی می کنند، سپس کانال ها را با مواد لاستیکی دندانی به نام گوتا پرکا پر می کنند. سپس، آن ها یک پرکننده قرار می دهند تا دندان را ببندد و از ورود باکتری ها جلوگیری کند.

در بیشتر موارد، افرادی که تحت درمان کانال ریشه قرار می‌گیرند، به روکش نیز نیاز دارند تا قدرت و حمایت بیشتری را فراهم کند.