برای شما لبخندی منحصر به فرد می سازیم | We make a unique smile for

ساعت کاری

همه روزه از ساعت 11 الی 20

026-34296247

با ما تماس بگیرید

026-34298996

با ما تماس بگیرید

کرج خیابان شهید بهشتی

نبش کسری برج نگین البرز طبقه6 واحد7

کامپوزیت ونیر در کرج

کامپوزیت ونیر در کرج

در این نوشته می‌خوانید:

کامپوزیت ونیر یا ونیر کامپوزیت یکی از روش های ترمیم دندان ها است که به اصلاح طرح لبخند و ایجاد ظاهری زیباتر برای دندان ها کمک می کند.

در این روش، مواد کامپوزیتی توسط دندانپزشک بر روی دندان شما شکل داده شده و با اشعه محکم می شوند.

ما با استفاده از مواد ونیر و توان و تجربه خود به ساخت دوباره لبخند شما به کمک کامپوزیت ونیر در کرج می پردازیم و تمام سعی خود را در راستای این مهم به کار گرفته ایم.

نحوه انجام کامپوزیت ونیر چگونه است؟

ونیرها پوسته های نازکی هستند که روی جداره خارجی دندان های  شما قرار می گیرند تا ظاهر آنها را بهبود بخشند.

روکش ها تنها یکی از چندین راه برای تغییر ظاهر دندان های شما هستند.

باندینگ دندان و مینای دندان نیز گزینه های دیگر و همچنین روکش هستند.

2 نوع اصلی روکش وجود دارد: چینی و کامپوزیت. همانطور که از نام آن انتظار دارید، ونیرهای چینی سفارشی از پرسلن ساخته شده اند تا متناسب با دندان شما باشند. ونیرهای کامپوزیت اغلب از یک رزین همرنگ دندان ساخته می شوند، همان نوع ماده ای که برای باندینگ دندان استفاده می شود.

برای هر دو نوع روکش مزایا و معایب وجود دارد، بنابراین مهم است که سطح مشکلی را که امیدوارید با روکش حل کنید و همچنین بودجه خود را در نظر بگیرید.

ما در کلینیک دندانپزشکی زیبایی دکتر محمد قاسمی در کرج آماده هستیم تا نسبت به ویزیت شما و  انجام مشاوره دندانپزشکی زیبایی در کرج در مورد انجام خدمات دندانپزشکی زیبایی، خصوصا کامپوزیت ونیر در کرج برای شما را انجام دهیم.

مزایای کامپوزیت ونیر چیست؟

ونیرهای کامپوزیت  قابل تعمیر هستند

با گذشت زمان، آسیب به روکش های دندانی شما می تواند کاملاً اجتناب ناپذیر باشد. در صورت آسیب به ونیر های کامپوزیتی نیاز به تعویض نبوده و  شما می توانید آنها را ترمیم نمایید.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این روکش های دندانی این است که قابل ترمیم هستند.

هنگامی که برخی از روکش‌های شما شکسته یا بریده می‌شوند، می‌توان رزین کامپوزیت بیشتری را اضافه کرد و روی ناحیه آسیب‌دیده قالب‌گیری کرد تا روکش‌های دندانی را به بهترین حالت خود بازگرداند.ونیرهای کامپوزیت لمینت مقرون به صرفه هستند

مقرون به صرفه بودن بهترین مزیتی است که می توانید با ونیرهای کامپوزیت  از آن برخوردار شوید.

این روش دندانپزشکی می تواند به طور موثر تمام نگرانی های دندانپزشکی زیبایی شما را با هزینه ای معقول در مقایسه با دیگر روش ها برطرف نماید.

 

دوام کامپوزیت ونیر چقدر است؟

دوام کامپوزیت ونیرها در طول سال ها بهبود یافته است. به طور کلی دوام این کامپوزیت ها بین پنج تا هفت سال می باشد.

مهم است که به خاطر داشته باشید که ساییدگی و پارگی ونیرهای کامپوزیت شما به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله آنها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

روش مسواک زدن و نخ دندان کشیدن.
ونیرهای کامپوزیت اگر به خوبی از آنها مراقبت نکنید، سریعتر فرسوده می شوند. انجمن دندانپزشکی آمریکا مسواک زدن دو دقیقه در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید را توصیه می کند. نخ دندان کشیدن نیز برای از بین بردن ذرات غذا بین دندان ها و در امتداد خط لثه مهم است.


غذاهایی که می خورید.

ونیرهای کامپوزیت پوسته‌های نازکی به رنگ دندان هستند که به طور دائم به جلوی دندان‌ها متصل می‌شوند. مانند دندان های طبیعی، سطح کامپوزیت ونیرها می تواند توسط غذاها و نوشیدنی ها لکه دار شود.


دفعات مصرف غذاهای اسیدی مانند نوشابه، قهوه .
غذاهای شیرین می توانند به مرور زمان باعث پوسیدگی دندان شوند، به خصوص اگر بعد از هر وعده غذایی یا میان وعده مسواک نزنید. اگر هر روز برای مدت طولانی روی دندان‌هایتان باقی بماند، غذاهای حاوی اسید نیز می‌توانند مضر باشند (مثلاً: سودا). اما اگر مراقب باشید که دهان خود را بعد از خوردن یا نوشیدن هر چیز شیرین یا اسیدی بشویید، دیگر نیازی به نگرانی در مورد این نوع غذاها که ونیر کامپوزیت شما را از بین می برند وجود ندارد.

برای انجام کامپوزیت ونیر در کرج می توانید به مطب دکتر محمد قاسمی جراح دندانپزشک و متخصص زیبایی در کرج مراجعه فرمایید

نگهداری از ونیرهای کامپوزیت

ونیرهای کامپوزیت جایگزین بسیار خوبی برای ونیرهای چینی سنتی هستند. تنها نقطه ضعف آنها این است که نسبت به ترمیم های استاندارد دندان نیاز به توجه و نگهداری بیشتری دارند.

در اینجا چند نکته برای حفظ بهترین ظاهر ونیرهای کامپوزیت آورده شده است:

  • دندان های خود را مرتب مسواک بزنید.
    این امر به ویژه پس از خوردن یا نوشیدن غذاها یا نوشیدنی های اسیدی مهم است. همچنین، حتماً تمام طرف‌های هر دندان، از جمله سطوح جویدنی و لبه‌های جونده را مسواک بزنید.
  • حداقل یک بار در روز، ترجیحا بعد از غذا، نخ دندان بکشید.
  • برای تمیز کردن بین دندان ها و زیر خط لثه می توانید از نخ های سنتی یا برس های بین پروگزیمال (دسته های پلاستیکی کوچک با پرزهایی در هر انتها) استفاده کنید.
    روزانه از دهانشویه استفاده کنید.
  • شستشو با دهانشویه به شل شدن ذرات غذا از بین دندان ها و زیر لثه کمک می کند تا بدون آسیب رساندن به مینای دندان یا تحریک لثه های حساس، راحت تر مسواک زده شوند. این محصولات همچنین برای افرادی با دندان‌ها یا لثه‌های حساس که نیاز به محافظت بیشتری در برابر مسواک زدن در برابر نواحی صعب العبور دهان دارند که پلاک‌ها به راحتی جمع می‌شوند (مانند بین دندان‌های آسیاب) به خوبی کار می‌کنند.
  • روزانه از دهانشویه و خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنید.
    از خمیر دندان حاوی جوش شیرین یا پراکسید استفاده نکنید زیرا این مواد می توانند باعث فرسایش مینای دندان و ایجاد حفره در زیر ونیرها شوند.

آیا ونیر کامپوزیت نیاز به تراش دندان دارد؟

برای انجام روکش های کامپوزیت ونیر و چینی ، نیاز به تراش دندان های شما توسط دندانپزشک می باشد.

ضخامت این تراش معمولاً حدود 0.5 میلی متر برای ونیرهای چینی و کمی کمتر برای ونیرهای کامپوزیت می باشد.

 

تفاوت کامپوزیت ونیر و ارتودنسی در چیست؟

درمان ارتودنسی عمدتا برای صاف کردن دندان ها استفاده می شود، در حالی که روکش ها به تغییر شکل، اندازه و سایه دندان ها کمک می کنند.

در موارد خاص،بسته به نظر دندانپزشک شما ضروری است تا قبل از انجام ونیر کامپوزیت نسبت به انجام ارتودنسی اقدام نمایید و یا برعکس بسته به نظر متخصص ارتودنسی بعد از انجام ارتودنسی نسبت به انجام کامپوزیت ونیر برای بهبود زیبایی دندان های خود شودی.