برای شما لبخندی منحصر به فرد می سازیم | We make a unique smile for

ساعت کاری

همه روزه از ساعت 11 الی 20

026-34296247

با ما تماس بگیرید

026-34298996

با ما تماس بگیرید

کرج خیابان شهید بهشتی

نبش کسری برج نگین البرز طبقه6 واحد7

لمینت دندان در کرج

لمینت دندان در کرج

در این نوشته می‌خوانید:

بسیاری از افراد دوست دارند لبخندی زیبا با دندان هایی به رنگ مرواریدی داشته باشند. با این حال، دندان های طبیعی یک فرد ممکن است شکل یا فاصله نامناسبی داشته باشند. دندان ها ممکن است با افزایش سن بشکنند، تغییر رنگ دهند یا مینای دندان از بین بروند.

اگر فکر می‌کنید که لبخند شما ممکن است نیاز به اصلاح داشته باشند، لمینت های دندانی که به صورت لایه ای بر روی دندان شما قرار می گیرند راه‌حلی محبوب برای پنهان کردن عیوب ظاهری چهره شما هستند.

لمینت دندان چیست؟

لمینت های دندان عملکردی مشابه ونیر ها دارند و گاهی اوقات این دو اصطلاح به جای هم استفاده می شوند. لمینت ها از این نظر متفاوت هستند که بسیار نازک تر هستند و برای قرار دادن آنها نیاز به حذف مینا و تراش کمتری در مقایسه با ونیر های کامپوزیتی و سرامیکی دارند.

لمینت ها را می توان به  نوعی یک لمینت سرامیکی پیشرفته نامید زیرا هر دو عملکرد و مزایای مشابهی دارند. با این حال، هنگام قرار دادن لمینت، مینا و ساختار دندان نیازی به تغییر ندارد. امری که ممکن است در دراز مدت برای سلامت دندان بهتر باشد.

لمینت‌ها به ضخامت لنزهای تماسی و جایگزین نازک‌تری برای روکش‌های چینی هستند که وقتی بدون تغییر روی دندان قرار می‌گیرند، می‌توانند روی دندان‌ها حجیم شوند.

درمان لمینت دندان چگونه انجام می شود؟

در ابتدا قبل از چسباندن لمینت ها به دندان، ممکن است نیاز به تصویربرداری با اشعه ایکس داشته باشید تا پزشک بتواند تصویر واضحی از داخل دهان شما داشته باشد.

پس از این کار، دندانپزشک یک روال پاکسازی مینای دندان را انجام می دهد که در آن بخشی از مینای دندان شما برداشته می شود. مقدار مینای دندانی که برداشته می‌شود برابر با اندازه‌گیری لمینت‌های دندانی است که قرار است وصل شوند.

این عملیات پس از رسیدن لمینت ها انجام می شود. اما، قبل از کاشت در نهایت، دندانپزشک آنها را روی دندان های شما قرار می دهد تا بررسی کند که آیا آنها به خوبی با شکل دندان های اصلی شما مطابقت دارند یا خیر.

بسته به ارزیابی دندانپزشک، روکش ها کوتاه شده یا رنگ آنها اصلاح می شود.

هنگامی که دندانپزشک از نتیجه راضی باشد، دندان های شما را تراشیده شده و پولیش می شوند.

پس از آن روکش ها متصل می شوند. دندانپزشک با اعمال یک پرتو نور بر روی دندان شما این روش را کامل می کند که مواد شیمیایی موجود در عامل چسباننده را را به حرکت در می آورد و لمینت ها به راحتی سفت می شوند.

پس از انجام این روش یک معاینه دندانی بعدی انجام می شود که در آن دندانپزشک بررسی می کند که آیا لثه ها به روکش ها واکنش مثبت نشان می دهند یا خیر.

لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

انجام لمینت دندان به افزاد ذیل توصیه می شود:

  • افرادی که دندان‌های آنها تغییر رنگ داده
  • کسانی که دندان‌های شکسته دارند
  • وجود فاصله بین دندان‌ها
  • دندان‌های فرسوده دارند

مزایای لمینت های دندان

 برخی از مزایای لمینت دندان عبارتند از:

  • می توان از آنها برای تغییر رنگ، شکل، اندازه یا طول دندان استفاده کرد.
  • آن‌ها می‌توانند ظاهر دندان‌هایی را که لکه‌دار، تراشیده شده یا بین آن‌ها فاصله دارند، بهبود بخشند.
  • آنها می توانند دندان ها را متقارن تر و یکدست تر نشان دهند.
  • آنها می توانند جایگزینی برای درمان ارتودنسی سنتی برای برخی از بیماران باشند.
  • آنها بادوام هستند و با مراقبت مناسب می توانند سال ها دوام بیاورند

توجه به این نکته ضروری است که لمینت دندان برای همه افراد مناسب نیست و بهترین روش درمانی به نیازها و اهداف فرد بستگی دارد.

چنانچه قصد انجام لمینت دندان در کرج را دارید می توانید با دریافت نوبت مشاوره نسبت به اینکه آیا لمینت های دندان گزینه خوبی برای شما هستند مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

لمینت دندان در کرج

ما در کلینیک دندانپزشکی دکتر محمد قاسمی دندانپزشک زیبایی تلاش می کنیم تا به اعتبار دانش و تجربه خود و دارا بودن نمونه های فراوان اجرای لمینت در کرج که رضایتمندی بیمارانمان را در پی داشته است نسبت به انجام لمینت دندان برای شما اقدام نماییم.