برای شما لبخندی منحصر به فرد می سازیم | We make a unique smile for

ساعت کاری

همه روزه از ساعت 11 الی 20

026-34296247

با ما تماس بگیرید

026-34298996

با ما تماس بگیرید

کرج خیابان شهید بهشتی

نبش کسری برج نگین البرز طبقه6 واحد7

ایمپلنت دندان در کرج

در این نوشته می‌خوانید:

ایمپلنت  دندان گزینه ای مطمئن  برای جایگزینی دندان های از دست رفته هستند.

ایمپلنت یک راه حل دائمی برای جایگزینی یک یا چند دندان ارائه می دهند و به شما این امکان را می دهند تا عملکرد طبیعی جویدن خود را بازیابید.

ایمپلنت های دندان به گونه ای طراحی شده اند که با استفاده از فناوری های پیشرفته، ظاهر و احساسی شبیه به دندان های طبیعی داشته و لبخند زیبایی را برای شما به ارمغان بیاورند.

نحوه انجام ایمپلنت دندان چگونه است؟

ایمپلنت  از طریق یک عمل جراحی کوچک و کاشت یک میله فلزی پیچ مانند در دهان صورت می می گیرد. پس از  قرارگیری این پایه در فک بیمار، به مرور زمان بافت استخوانی فک دور این پایه جوش خورده و این پایه پیچی شکل در فک محکم می شود و نقش ریشه دندان را ایفا می کند.

در مرحله بعدی با اتصال یک جسم فلزی به نام اباتمنت بر روی این پایه از دهان بیمار قالبگیری شده و   یک تاج مصنوعی که با توجه به رنگ و فرم دیگر دندان  های بیمار ساخته شده است در دهان بیمار نصب می شود.

ایمپلنت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر یک یا چند دندان از دست رفته دارید، یا دندان‌های شکسته یا پوسیده‌ای دارید که ممکن است قابل ترمیم نباشد، انجام ایمپلنت دندان در کرج یکی از بهترین گزینه ها برای شما است.

همچنین اگر توانایی نگهداری دندان مصنوعی یا بریج را نداشته و یا استفاده از این گزینه ها آرامش شما را تامین نمی کنند، می توانید از  ایمپلنت بهره مند شوید.

ایمپلنت دندان برای چه کسانی مناسب نیست؟

در گذشته، ایمپلنت برای بیمارانی که استخوان ناکافی داشتند یا شرایط یا عادات سلامت ناسالمی داشتند،استفاده نمی شد اما پیشرفت در تشخیص و بازسازی استخوان باعث شده است تا امروزه اکثر بیماران بتوانند از  ایمپلنت استفاده کنند.

برای انجام ایمپلنت دندان در کرج می توانید به مطب دکتر محمد قاسمی جراح دندانپزشک و متخصص زیبایی در کرج مراجعه فرمایید

مزایای ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت های دندانی مانند دندان های طبیعی عمل می کنند

یکی از بزرگترین مزایای ایمپلنت این است که قدرت جویدن را به طور کامل باز می گرداند. اکثر بیماران نمی توانند تفاوتی را بین دندان طبیعی خود و دندان ایمپلنت متوجه شوند . آنها می توانند به طور کاملاً عادی با آن غذا بخورند و همچنین می توانند به طور معمول مسواک بزنند و نخ دندان بکشند.


ایمپلنت های دندانی می توانند تا آخر عمر دوام بیاورند

در حالی که یک یک بریج دندان یا دندان مصنوعی ممکن است تنها حدود 10 سال یا بیشتر دوام بیاورد، ایمپلنت های دندانی می توانند یک عمر دوام بیاورند. این ایمپلنت از تیتانیوم ساخته شده و با استخوان فک ادغام می شود. زیست سازگار است، به این معنی که غیر سمی است و توسط بدن دفع نمی شود. در مجموع یک دندان جایگزین قدرتمند می سازد.


ایمپلنت های دندانی از تحلیل استخوان جلوگیری می کنند
زمانی که دندانی کشیده می شود فک در آن ناحیه به مرور تحلیل می رود. از دست دادن استخوان در فک زمانی رخ می دهد که هیچ ریشه دندان (یا ایمپلنت) وجود نداشته باشد که استخوان فک را تحریک کند.

در جایی که دندان وجود ندارد، استخوان فک در فضای خالی به دلیل عدم تحریک به مرور دچار تحلیل می شود

. اگر در سال اول از دست دادن دندان هیچ ایمپلنتی قرار نگیرد، آن ناحیه استخوان 25 درصد حجم خود را از دست می دهد و از دست دادن استخوان در طول سال ها ادامه می یابد.

پروتزهای مصنوعی حتی می توانند از دست دادن استخوان را تسریع کنند زیرا اغلب شل می شوند و سپس به برجستگی استخوانی برخورد کرده و به تدریج آن را از بین می برند. از آنجایی که ایمپلنت جایگزین ریشه و همچنین دندان می شود و جویدن به حالت عادی باز می گردد، تحریک لازم برای رشد طبیعی استخوان را فراهم می کند.


ایمپلنت های دندانی دندان های مجاور را ثابت نگه می دارند

شکاف دندان از دست رفته می تواند باعث شود که دندان های مجاور به صورت کج به سمت شکاف جابجا شوند. این کار دندان‌های شما را از موقعیت خارج می‌کند و می‌تواند روی گاز گرفتن، توانایی جویدن و ظاهر شما تأثیر بگذارد.


ایمپلنت های دندانی می توانند به شما کمک کنند تا از بیماری لثه خلاص شوید

شکاف دندان از دست رفته می تواند به عنوان یک تله برای غذا و باکتری عمل کند و منجر به بیماری لثه شود.


ایمپلنت های دندانی می توانند از افتادگی صورت و پیری زودرس جلوگیری کنند

افتادگی صورت می تواند یک اثر ناخواسته از دست دادن استخوان ناشی از از دست دادن دندان باشد. اینجاست که یک سوم پایینی صورت شروع به جمع شدن می کند و به تدریج فاصله بین نوک بینی و چانه بسته می شود. تغییرات می تواند شامل چین و چروک های بیش از حد اطراف دهان، نازک شدن لب ها و چانه نوک تیزتر باشد که باعث می شود فرد بسیار مسن تر از سن واقعی خود به نظر برسد.

معایب ایمپلنت دندان چیست؟

برخی از افراد پس از کاشت ایمپلنت دچار عوارض جانبی همچون خونریزی، عفونت، ورم و کبودی کوتاه مدت پس از کاشت می شوند که آنها را آزار می دهد، اما این عوارض معمولاً پس از مدت کوتاهی از بین می روند.

باد توجه داشت که این عوارض به ندرت می توانند جدی باشند.

ایمپلنت دندان در کرج

عوارض ایمپلنت دندان

شل شدن ایمپلنت دندان

 
شل شدن احتمالاً شایع ترین عارضه ایمپلنت های دندانی است که برخی از دلایل ممکن برای آن عبارتند از:
استخوان فک به اندازه کافی برای نگه داشتن ایمپلنت قوی نیست، شاید به دلیل از بین رفتن استخوان در اثر افزایش سن.
 
سیگار کشیدن
بیماری لثه
بهداشت نامناسب دهان و دندان
از عواملی هستند که می توانند باعث شل شدن ایمپلنت شوند.
توجه داشته باشید که در صورت شل شدن ایمپلنت باید فورا به پزشک خود مراجعه نمایید.

عفونت ایمپلنت دندان

یکی دیگر از عوارض شایع ایمپلنت های دهان عفونت است. محل کاشت ممکن است ملتهب و عفونی شود و باعث درد و حتی تب شود. عفونت ها مدت کوتاهی پس از انجام جراحی ایمپلنت ایجاد می شوند. حتماً دستورالعمل‌های جراح دهان خود را در مورد تمیز نگه داشتن ناحیه پس از عمل دنبال کنید و در صورت مشاهده علائم عفونت فوراً با ما تماس بگیرید.

حساسیت به ایمپلنت دندان

اکثر ایمپلنت ها از آلیاژ تیتانیوم ساخته شده اند. اگر چه این مورد بسیار نادر است اما برخی از بیماران ممکن است حساسیت ناشناخته ای به تیتانیوم یا فلز دیگری داشته باشند.

علائم واکنش آلرژیک شامل تغییر طعم، گزگز، التهاب یا تورم در ناحیه است. اگر آلرژی به آلیاژ تیتانیوم دارید، می توان از مواد جایگزین استفاده کرد.

ایمپلنت شما به سادگی نیاز به تعویض دارد. اگر فکر می کنید ممکن است واکنش آلرژیک به ایمپلنت خود را تجربه کنید، با جراح دهان خود تماس بگیرید.

انجام ایمپلنت دندان در کرج

ما در کلینیک دندانپزشکی زیبایی دکتر محمد قاسمی، با سالها تجربه در امر دندانپزشکی زیبایی در کرج آماده ارایه مشاوره در مورد انواع ایمیلنت، مزایا و معایب آن برای بیماران عزیز می باشیم.

جهت دریافت نوبت مشاوره می توانید از طریق فرم ذیل برای دریافت نوبت مشاوره اقدام فرمایید.